söndag 4 maj 2008



  1. 1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?

    Ull, ullblandning..

    2. Vilken är dina favoritfärger?

    Blått, Svart, Rött/orange.. Ja starka färger över lag…

    3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?

    Bleka färger, brunt…

    4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast?Rundstickor, raka, strumpstickor?)

    Använder just nu mest runtstickor(addi lace) och strumpstickor..

    5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?

    Mittemellan

    6. Dricker du kaffe? Te?

    Jag dricker både kaffe och te

    7. Är du allergisk mot något?

    Nej ingenting

    8. Vilken slags musik tycker du om?

    Jag är en verklig allätare vad det gäller musik.. Är mest radion som står och skvalar..

    9. Favoritgodis?

    Äter tyvärr allt *s*

    10. Håller du på med någon annan ”skapande hobby”, förrutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)

    Jag stickar bara och håller på med blommor…(Hoyor)

    11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? Osv..

    Sjalar, strumpor… Ja men allt är ju roligt att sticka om det inte handlar om slätstickning… Såååå tråkigt..*s*

    12. Premunerar du på någon sticktidning?

    Allt om handarbete..

    13. Har du något drömprojekt på önskelistan?

    Jag ska göra en stola… snart..*s* Ska bara hitta just DET rätta mönstret..

    14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?

    Nej det använder jag inte.

    15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?

    Ja det är kul.

    16. Stickar du sockor?

    Japps gör jag :-)

    17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på det tjockaste stället.)

    23 cm lång och 24 cm vid ankeln.

    18. När fyller du år?

    14 sept.

    19. Stickar du med pärlor?

    Har aldrig testat men är inte rädd för utmaningar

    20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckar? Fakta? Romaner?)

    Deckar läser jag…

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en toppendag... alla njöt... så mycket roligare att jobba åt någon annan : ) och go mat blev det sen : )

Anonym sa...

Hej Kattis! Ville bara meddela att ditt sista Hemlis3-paket är på väg. Det har varit ett par helvetiska veckor och paketet har tyvärr blivit bortglömt i en väska jag hade den dagen jag skulle ha postat det...
Jag är så ledsen men hoppas att du har överseende.
Sköt om dig

Anonym sa...

Hej Kattis! Av en händelse hamnade jag på din blogg. JAg har faktiskt snott ovanstående frågor av dig till min egen blogg. Inte för att jag stickar, utan för att jag absolut inte gör det:-)
Titta gärna in hos mig!